despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

marți, 5 iulie 2011

Dulceata de capsuni



    Anul asta mi-am zis ca nu mai fac dulceata de nici un fel, pana nu se termina stocul considerabil ce s-a adunat din anii precedenti, dar.....cand am vazut cat de multe capsuni s-au facut, nu m-am indurat sa le las sa se strice si le-am cules, am mancat cu totii pana ne-am saturat si cum tot au ramas, mi-am calcat promisiunea si am pus de-o dulceata.

   In mare, sunt doua modalitati de a face dulceata de capsuni, una cu zaharul facut sirop si apoi adaugate capsunile si alta cu zaharul pus peste capsuni, lasat sa se topeasca si abia apoi pus la foc.....de-a lungul timpului le-am incercat pe amandoua si parca, in ultima varianta, capsunile raman mai intregi iar culoarea e mai deschisa....asa ca de data asta, asa am facut......ca si cantitati eu am pus la 1 kg de zahar, 1,5 - 2 kg de capsuni......asadar, am ales si spalat capsunile, apoi le-am dat coditele jos


le-am asezat in cratita,  le-am acoperit cu zahar si le-am dat in beci peste noapte.



 Ziua urmatoare le-am asezat pe plita, iar cand au dat in clocot, am luat spuma care s-a format si am lasat focul domol, asta ca sa nu se sfarame fructele.....


.....dupa vreo juma'de ora am luat o lingura de dulceata si am lasat-o pe o farfurie la racit, pentru a vedea daca era suficient de legata.....si era.
In timp ce a fiert dulceata, am pregatit borcanele, adica le-am lasat sa se sterilizeze in cuptor, apoi am pus dulceata (cat inca era calda) in borcane, am pus capace noi, sa ma asigur ca nu intra aer, le-am lasat sa se raceasca la temperatura camerei.


  A doua zi am transferat dulceata la locul ei preferat, intunecat si racoros, adica in beci.....pana o sa-i vina sorocul si sa ajunga in vreo clatita sau pe vreo felie de paine!

       Sa o mancati sanatosi!
  Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!

Niciun comentariu: