despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

vineri, 8 iulie 2011

Coaste de oaie la gratar cu garnitura de cartofi, hribi si tzatziki


     Pentru o multime de persoane, gratarul nu e vreo specialitate, e un fel de mancare mai primitiv, de la care nu poti astepta surprize placute ori satisfaceri neasteptate.... pentru o alta categorie, gratarul e sinonim cu relaxarea si nu pot concepe un week-end calduros fara fumul apetisant emanat de la oarece carnuri si legume.....Insa, daca ma gandesc bine, eu nu ma regagasesc nici unde, eu gasesc gratarul un preparat versatil, simplu si complex in acelasi timp, usor sa poti tine o dieta cu placere, daca carnea e slaba si-l acompaniezi cu o salata dar si variante
copioase, insotite de sosuri si garnituri pe masura si pe care sa nu ti le permita ficatul mai des de o data pe luna.
 Din punctul meu de vedere, din ce am apucat sa incerc pana la momentul asta din categoria grill, cel mai gustos, savuros, complex si perfect gust il au coastele de oaie bine marinate si aruncate pe gratarul incins.....oaie sau miel la gratar am mancat de cand ma stiu, insa adevarata descoperire am facut-o acum cativa ani, cand am fost prima data in Grecia si cand am mancat cele mai bune coaste de oaie, bine condimentate si stropite cu multa lamaie...si de atunci am tot facut - de fapt sotul meu a facut, pentru ca atunci cand vine vorba de grill, el e maestrul -  de cate ori am avut ocazia sa gasesc carne de oaie pentru ca, din pacate, la noi nu este prea cautata, desi e una din cele mai sanatoase.

Tot atunci am aflat ca secretul unui preparat reusit consta in marinatul carnii in prealabil, asa ca incepem reteta noastra cu pregatirea coastelor pentru marinat.......


daca aveti noroc si macelarul v-a portionat carnea, va ramane doar sa spalati coastele, apoi sa le lasati la scurs, timp in care puneti in mojar sare, piper, usturoi uscat si oregano, pisati bine



si condimentati coastele cu amestecul rezultat, apoi stropiti-le cu ulei de masline si dati-le la rece cel putin 4-5 ore.

 Pentru ca acest preparat e totusi unul cu specific grecesc, m-am hotarat sa pun alaturi un tzatziki, si ca sa-i dau o nota personala am pregatii ca si garnitura, cartofi si hribi inabusiti in ulei de masline si usturoi.

Tzatziki- l-am facut din castraveti(2-3 buc) proaspeti dati pe razatoarea mare, cativa catei de usturoi (dupa gust) dati pe razatoarea mica, smantana (300g) din cea mai grasa, sare, piper si marar tocat, toate amestecate bine si date la rece sa se combine aromele.


Garnitura- pentru ca a venit sezonul hribilor, am oparit cateva bucati mai aratoase, dupa care le-am dat la scurs, timp in care am trantit intr-o cativa cartofi noi intregi, din cei mai maruntei, in ulei de masline bine incins,


am pus si 2-3 catei de usturoi,  un praf de sare si unul de piper, am acoperit cu un capac, dupa vreo 5 min am pus si hribii si i-am lasat pana se rumenesc frumos si unii si altii.

  Coastele se pun pe gratarul bine incins.....



iar ca sa nu se usuce prea tare, se ung din cand in cand cu ulei....



iar cand sunt gata se stropesc cu zeama de lamaie si se insotesc de o portie de cartofi cu hribi si una de tzatziki.




 Sa mancati sanatosi si cu pofta si musai sa cinstiti momentul cu un pahar de vin bun!

       Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!



Niciun comentariu: