despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

joi, 9 iunie 2011

Ciorba de spanac acrita cu iaurt

   
     Zilele trecute imi inspectam, ca de obicei, gradina, insotita de cafeaua de dimineata......moment in care realizez ca e musai sa recoltez spanacul....cateva fire aveau flori...ceea ce la plante, in general, e semn de maturitate, dar la spanac, in special, e semn de imbatranire.....asa ca termin cafeaua, ma echipez corespunzator, recoltez spanacul (treaba foarte usoara) si ..... ce sa fac cu el??  vad ditamai tufa de leustean, care la mine a crescut ''exagerat de mare'' (are in jur de 1,5m) si care in aerul racoros al diminetii emana un parfum care-ti trezea si simturile si papilele si ma hotarasc pe loc sa trag o mare ciorba, pe care s-o acresc cu
lapte batut ......... ciorba care imi aduce aminte de copilarie, de momentul in care ne intorceam seara de la joaca, rupti de foame, si ne imbia mirosul de mamaliga calda si de leustean proaspat adaugat in ciorba de verdeturi (ca era spanac, loboda sau stevie nu mai conta), dreasa cu ou si mancata alaturi de ceapa si cas proaspat!!!
   Reteta e atat de simpla si se face atat de repede, (exceptand curatatul spanacului) incat o gospodina adevarata nu spune ca a gatit cand prepara asa ceva!

  Pentru o oala clasica de ciorba (cca.5-6liltri) aveti nevoie de vreo 5-6 fire de ceapa verde, patrunjel verde, spanac (eu am pus cam 1,5 kg curatat) un ou pentru dres, leustean si lapte acru (2,5-3 litri).

                                                        o parte din cultura mea de spanac.....


leusteanul meu urias...


Acum sa trecem la facutul ciorbei in sine: se alege si se spala spanacul, ceapa verde si se taie relativ marunt, apoi se trage in cateva linguri de ulei pana se inmoaie, bineinteles, acoperiti oala cu un capac, ca sa nu mai fie nevoie sa adaugati apa,


timp in care, puneti laptele (batut, acru, kefir sau iaurt - e totuna, e bun cel care va e mai la indemana) intr-un castron si amestecati-l cu sare cu ajutorul unui tel - scopul acestei operatiuni este acela de a impiedica laptele sa se transforme intr-o masa compacta de branza cand se adauga in oala.


cand spanacul e gata (nu-l lasati la calit mai mult de 10-15 min) adaugati laptele, lasati sa dea cateva clocote, potriviti de sare, apoi luati oala de pe foc, dregeti cu ou, adaugati patrunjelul si leusteanul tocat si ...cam asa trebuie sa arate:


E bun si cald, dar rece e fantastic,  intr-o zi calduroasa de vara!....nu uitati sa-l acompaniati cu ceapa si cas proaspat sau chiar si telemea

                                                             
                                                                    Sa aveti pofta!

Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!

Niciun comentariu: