despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

miercuri, 9 martie 2011

Mucenici

    
     Am mostenit obiceiul ca de 9 Martie sa se faca in casa Mucenici(sau Sfinti), asa ca nu exista in capul meu alternativa de a cumpara sau de a manca pe la apropiati.......e musai sa miroasa in casa mea a coca coapta, miere si nuci si nu ma intelegeti gresit, nu ma plang, doar ca mi-e greu sa fac putini si pentru ca-mi  ies foarte buni(scuzati-mi lipsa de modestie - e doar adevarul-adevarat)......greu e sa te opresti din mancat!.....de fapt
 sunt buni nu doar datorita mie, ci si sotului meu, pentru ca la noi in casa el e sef peste ''aluaturi framantate'' si cum la Mucenici aluatul e cel mai important e clar ca el merita laudele, chiar daca e munca de echipa.     De-a lungul timpului am intalnit si incercat multe retete, cu aluaturi pretentioase, ca de cozonac sau cu siropuri mai elaborate, dar in final am ramas fidela celei din copilarie si anume, cea cu aluatul simplu, de paine, pentru ca astfel mi se pare ca se evidentiaza mai bine gustul de miere si nuca.

   Ingrediente:
   - faina 1 kg
   - drojdie 2 cuburi
   - miere
   - nuci macinate
   - zahar



   Se pune faina intr-un castron, in mijloc se face o adancitura in care adauga drojdia faramitata intre degete, sare si zahar si apa calduta.



Se amesteca usor, se acopera si se lasa putin la crescut , dupa care se framanta bine aluatul.


                                                Se acopera si se lasa si aluatul la crescut....


......apoi  se modeleaza sfintii in forma cifrei 8, de marimea pe care o doriti (mie mi-au iesit 25 de sfinti dintr-un kg de faina), se aseaza in tava tapetata cu faina si se lasa din nou la crescut.....



                    Cand vi se pare ca aproape si-au dublat  volumul se dau la cuptorul incins.


   Intre timp se pune apa (eu am pus cam 2 l - pentru ca imi plac mai insiropati) pentru sirop la fiert cu un pic de zahar (cca.4-5 linguri) se lasa sa dea cateva clocote, se ia de pe foc si se adauga miere (atata cat va cere gustul de dulce)
   Macinati miezul de nuca si amestecati-l cu cateva linguri de zahar.



   Cand s-au copt sfintii, se scot din cuptor si se lasa sa se racoreasca juma'de ora dupa care pe rand se pun in sirop se scurg si se tavalesc prin nuca.

    Mai e nevoie doar sa-i mancati si sa nu uitati de cele 40 sau 44 (in functie de zona din care sunteti) de pahare cu vin sau rachiu (dupa cum va tin puterile)! Sa-i mancati cu voie buna!

Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!

Niciun comentariu: