despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

vineri, 18 martie 2011

Ciorba de perisoare cu zeama de varza


   Astazi mi-am dat seama ca perioada de glorie a butoiului cu varza   murata e pe cale sa apuna si eu nu am apucat sa fac inca o ciorba de perisoare acrita cu zeama de varza, asa ca mi-am procurat cele necesare si m-am apucat de treaba....mai vreau sa va spun ca acritul ciorbei cu zeama de varza nu este deloc specific zonei noastre, la noi de baza e borsul de putina, insa de cand am auzit si incercat metoda asta,
 pentru ca mi-a placut foarte mult, in sezonul rece prefer sa acresc astfel ciorbele cu carnuri.

Ingrediente:

- o ceapa
- doi morcovi
- rosii - pentru ca acum e extra sezon - eu am pus zarzavat congelat care contine rosii si ardei
- ardei
- patrunjel

Pentru perisoare - carne tocata  cam 300-400g - eu am avut de pui
                          - o ceapa
                          - 2 oua
                          - orez - cam 2 linguri
                          - piper si sare
  si bineinteles....zeama de varza (dupa gust)



Se pune la fiert zarzavatul, mocovul si ceapa tocate in apa (cam 2 litri) cu foarte putina sare (nu uitati ca zeama de varza contine multa sare)


zeama de varza se strecoara si se pune la clocotit separat 


intre timp se prepara compozitia pentru perisoare: se toaca si se caleste foarte putin o ceapa, se ia de pe foc, se adauga orezul si se lasa la racit


iar cand s-a racit se amesteca cu carnea tocata, piper, oua si 1-2 linguri de faina cat sa se lege bine compozitia


cand legumele sunt aproape fierte se adauga zeama de varza si se mai lasa 5 min sa fiarba impreuna, dupa care se adauga perisoarele - eu le fac cu ajutorul a doua linguri, insa se pot face si cu mana....

apoi se lasa sa fiarba la foc moderat vreo 15 min....iar la final se adauga verdeata tocata-patrunjel si leustean

                                  .....si gata.....un ardei iute si sa aveti pofta!



Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!

Niciun comentariu: