despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

luni, 17 octombrie 2011

Chilli con carne

 

  Intr-unul din week-end-urile trecute, cand inca mai era cald si posibil sa stai cat e ziua de lunga afara, un bun prieten ne-a invitat sa ne bucuram impreuna de vremea minunata, undeva la munte, unde el are o casuta frumoasa, intr-un decor si mai frumos...si pentru ca totul sa fie si mai fain, am hotarat sa gatim in aer liber, iar eu mi-am propus sa-i incant cu un ceaun de chilli con carne si cum nimeni nu a avut obiectii, ne-am aprovizionat cu cele necesare si am dat drumul la foc...



Ingrediente:

Fasole mexicana 500 g
Carne tocata de vita (de preferat doar pulpa) 1 kg
Ceapa - 2-3 buc
Usturoi - 5-6 catei
Ardei gras sau gogosar - vreo 2-3
suc de rosii 250 ml (eu l-am inlocuit cu rosii proaspete)
bulion 2 linguri
vin negru - un pahar
praf de chilli
praf de usturoi
chimen
oregano
sare si piper
zahar - 1 lingurita
ardei iute poaspat si/sau chilli uscati 2-3 (sau mai multi daca puteti)

Se face focul, se pregateste ceaunul, se ia un spritz si se discuta reteta....


Apoi se ia fasolea mexicana, se pune cateva ore la umflat in apa rece si se fierbe in apa cu sare la fel ca orice alt soi de fasole....insa daca nu aveti fasole mexicana uscata, gasiti de cumparat gata fiarta sub forma de conserva (intre noi fie vorba - eu am fiert fasolea cu o zi inainte)


Se pune ulei la incins in ceaun, se prajeste carnea pana devine alba...
Intre timp se taie ceapa si usturoiul si se adauga peste carne




Se continua cu ardeiul si rosiile tocate...
Se observa ca am si ajutoare de nadejde (si-n ale bucatariei si-n viata!)



Toate condimentele e bine sa fie impreunate mai intai in mojar, spre o mai buna colaborare pe viitor cand vor ajunge in ceaun, cat despre cantitati las la aprecierea gustului vostru....oricum, daca te uiti la denumire, singurul lucru cert e ca ardeii iuti si praful de chilli tre' sa predomine si sa se SIMTA!!...ca de nu, e o simpla iahnie de fasole cu carne, ceea ce nu ne dorim in cazul de fata!


Exact cand s-au calit legumele adaugati prafurile si vinul negru, bulionul, zaharul, acoperiti si lasati sa fiarba la foc mic 15 min.
Apoi, puneti fasolea scursa de zeama in care a fiert si se mai lasa inca un sfert de ora la foc mic sa se intrepatrunda aromele.


Serviti-o insotita de turte mexicane (tortilla)....noi nu am gasit si am facut un fusion cu lipie libaneza....
oricum e f.f. foarte buna!
Sa aveti pofta!



Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!

4 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Arata grozav de bine.Te pup!

VIVIANA spunea...

Dia - sa vezi ce grozav e gustul!!!

TeoBucatar spunea...

Pai, cred ca e mai bun la ceaun si eu nu am:)Si e si mai bun la foc "natural",cum ar zice fiica-mea:)

VIVIANA spunea...

Teo....Pai, daca nu ai ceaun, inseamna ca stii care va fi urmatoarea investitie!