despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

luni, 22 noiembrie 2010

Papanasi


   Multi ani nu am facut papanasi, asta pentru ca, desi ador sa fac dulciuri in casa, nu imi place sa-mi bag mainile in aluaturi.....ma multumeam sa comand cateodata la restaurant si de cele mai multe ori primeam niste gogosi imbunatatite....insa, spre norocul meu, de vreo3-4 ani iubitul meu sot a descoperit si el placerea bucataritului...culmea....a framantatului de aluaturi, printre multe altele.....astfel incat, mai ales in lunile reci, facem destul de des niste papanasi deliciosi....vorba unui prieten de-al nostru care spune, de fiecare data cand ii mananca, "astia sunt cei mai buni pe care i-ati facut!"  
  

Asadar haideti sa incepem cu ingredientele:   
   - 500g branza de vaci
   - 250g faina
   - 2 oua
   - 100g zahar
   - 2 g bicarbonat de sodiu
   - 50g gris
   - coaja de lamaie, un pref de sare
 iar pentru decor smantana si dulceata de afine

    Se amesteca branza cu faina, ouale batute, zaharul, bicarbonatul, coaja de lamaie (eu am inlocuit-o de data asta cu esenta de lamaie) sarea si grisul pana cand totul e bine omogenizat.
Daca aluatul rezultat vi se pare prea moale nu va speriati....asa trebuie sa fie pentru ca papanasii sa iasa pufosi.
Pentru a modela papanasii presarati  pe o planseta faina, luati cu lingura din compozitie si faceti o minge(ca de tenis) apoi cu degetul presati pe mijloc pana strapungeti mingea si invartiti.....vor rezulta niste inele, deasemenea mai modelati si niste bilute pe post de capac.
    Acum e momentul sa puneti ulei (un pic mai mult) intr-o tigaie si sa puneti inelele si capacelele la prajit abia  cand uleiul e bine incins, dupa 3-4 min le intoarceti si pe partea cealalta, iar cand sunt gata le scoateti pe prosoape de hartie sa se scurga uleiul. Cat sunt fierbinti se monteaza pe farfurie astfel: se aseaza un inel iar in interior se pune dulceata de afine, deasupra se toarna o lingura de smantana, se aseaza si gogosica pe post de capacel, se decoreaza cu un plus de dulceata si.....Pofta buna! 



 Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurativa de bucate alaturi de oameni dragi!

Niciun comentariu: