despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

vineri, 15 aprilie 2011

Supa cu taitei de casa



   Aceste zile de primavara ploioase si friguroase, care atenteaza la imunitatea si confortul organismului nostru m-au dus cu gandul si pofta la o farfurie aburinda, plina ochi cu supa fierbinte, din gaina de tara (asa se zice, nu ca n-ai putea creste gaini la oras) si cu taitei facuti in casa.....
precizez 'facuti in casa' pentru ca sunt mult mai buni, imbogatesc gustul supei, sunt mai sanatosi si se fac si repede....cred ca v-am dat suficiente motive, iar mai jos dau si reteta.....insa daca stati mai rau cu timpul, faceti cand aveti timp, o cantitate mai mare de taitei, ii uscati bine si-i puteti pastra  intr-o punga de hartie mai multe saptamani.

Ingrediente:
- o gaina (batrana - asta pentru ca toti stim ca face supa mai buna, dar daca nu aveti merge si tanara)


- legume radacinoase cate aveti si cate agreeati - eu aveam prin casa doar ceapa si morcovi.....si cum v-am spus, ploua si nu aveam chef de mers in piata, asa ca m-am multumit cu ce aveam


Pentru a evita neplacerile colesterolului marit, mi-am facut un abicei din a lua pielea si grasimea in exces, de pe bucatile de carne inainte de a incepe prepararea lor.....asadar daca va intereseaza subiectul procedati la  fel, daca nu, nu!....oricum puneti gaina la fiert, spumuiti, iar dupa un timp adaugati legumele si lasati la foc mic pana ce e fiarta carnea......acum aveti timp suficient pentru pregatitul taiteilor
ingredintele necesare sunt simple - 4 oua si faina cat cuprinde, si va ies taitei cam pentru o oala de 7 litri de supa


framantati un aluat potrivit de moale, cat sa nu se lipeasca de degete


intindeti o foaie subtire.....sau doua daca aveti planseta mica...


presarati faina, lasati 10 min sa se usuce putin, apoi rulati foaia si incepeti sa taiati cat mai subtire


rasfirati-i si lasati-i sa se usuce, pentru a nu se lipi unul de altul...


Cand sunt fierte carnea si legumele, strecurati zeama, aduceti-o din nou la punctul de firbere, potriviti de sare, apoi adaugati taiteii si lasati-i sa fiarba cam 10-15 minute.....si gata supa!

Presarati patrunjel tocat, putin piper macinat si ......Sa aveti pofta!

Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurati-va de bucate alaturi de oameni dragi!

2 comentarii:

corina spunea...

mmmmmm......viviana, chiar ca-mi faci pofta, macar ca la Madrid e cald ca vara acum
e drept ca orice ai bucatari tu e apetisant...sau trebuie sa spun: orice ati bucatari voi?
eiiii, foisorul ala e fermecat si bucatele ce se zamislesc acolo, la fel
abia astept concediul

VIVIANA spunea...

multam'de aprecieri!si....te asteptam cu drag!