despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

vineri, 18 februarie 2011

Singapore

Nu am vazut eu multe orase mari in lumea asta, dar cu siguranta Singapore e cel mai impresionant.....si asta din multe puncte de vedere.....e un oras mare si curat in acelasi timp, cu o vegetatie impresionanta (fie vorba intre noi-ii ajuta si clima) cu multe parcuri, cu multe cladiri frumoase cu aspect colonial (sa nu uitam ca englezii au fost intemeietorii si stapanii locului atatia ani - chiar si azi limba oficiala este limba engleza) cu niste zgarie nori impresionanti, cu un nivel de trai
destul de ridicat si cu un amestec de oameni, religii si culturi....ametitor.
   Bineinteles, ca in toate marile orase, etniile nu se amestece nici aici, exista cartierul arabesc, cartierul indian, cartierul chinezesc, iar in momentul in care ai pasit intr-o zona sau alta nu ai nevoie de harta ca sa stii unde esti, si mi-a ramas in cap in special cartierul idian (Little India) unde am ajuns, intamplator, duminica seara, cand mii de barbati indieni (femei mai deloc) mergeau sau veneau de la templu si erau peste tot - la terase, pe trotuar, pe strada, circulatia era aproape blocata, a fost un spectacol impresionant, ne simteam intr-un vartej uman, insotiti la fiecare pas de mirosul de curry ce se imprastia de la fiecare taraba sau fereastra, si desi nu am fost inca in India, din ce am mai vazut pe la TV, am simtit ca am fost!
   Nu mai putin impresioanata am fost si de cartierul chinezesc, unde totul era pregatit pentru a intampina noul an chinezesc(care a fost pe 2 februarie) si unde fiecare cladire, fiecare magazin, fiecare taraba era o explozie de culoare, si unde atmosfera era mai relaxata, unde simteai ca nu mai esti in Singapore-le cel plin de reguli si interdictii, unde fiecare chiosculet iti oferea altceva de mancare....dar din nefericire pentru mine care cautam sa mananc ceva inedit.....un scorpion prajit, un sarpe, ceva.....nu am gasit.
  Nu am stat decat 2 doua zile in Singapore, a fost un fel de city break, a fost de fapt o ''escala'' mai lunga in drum spre o alta destinatie, dar am incercat pe cat posibil sa bifam must-see-urile de top.....astfel, am savurat orasul de la  inaltimea lui Singapore Flyer care pana in acest moment e cea mai inalta roata de acest fel din lume(165m) si de unde am avut norocul sa vedem o parada chinezeasca cu care alegorice si oameni costumati pe diverse teme cu ocazia Anului Nou Chinezesc, am vizitat nu mai putin celebra insula Sentosa, unde am ajuns cu  telefericul si unde aveai ce sa faci o zi intreaga, dar noi pentru ca eram in criza de timp, ne-am multumit sa vedem plaja, rezervatia de fluturi, Merlionul(care e simbolul orasului si in Sentosa au facut o statuie uriasa de 37m, mai au o statuie si in oras, care e mai veche, e cea originala) si  Underwater World un  acvariu subacvatic superb cu o mare varietate de pesti si vietuitoare marine.
  Seara am plecat spre gradina zoo, unde e musai sa faci un Night safari si anume cu un trenulet deschis te plimbi printre animale salbatice (tigri, lei, ursi, elefanti, zebre, antilope, rinoceri, hipopotami - multe din aceste animale nu le vazusem live pana acum)  impresionant e felul in care animalele stau in mediul lor cat mai aprope de cel natural, fara custi ca la orice zoo, iar animalele periculoase sunt impiedicate sa iasa din zona lor de niste diguri naturale sau niste garduri acoperite cu vegetatie, astfel incat totul sa para natural.
  Ca orice mare oras care se respecta si Singapore are un bulevard unde iubitorii de shoping se simt in paradis si anume Orchard Road, presarat cu magazine de brand si mall-uri, chiar citisem intr-un ghid al orasului un motto care suna cam asa "Singapore - shop till you drop", asa ca am mers si noi sa ne plimbam doar ca ne-am propus sa nu intram prin magazine, acum sa nu intelegeti ca eu as face exceptie de la regula, ce femeie as fi daca nu m-ar bucura cumparaturile, doar ca v-am spus, nu stateam prea bine cu timpul si in plus nu mi se pare in regula sa zbori 15 ore ca sa rascolesti prin haine o zi, ca nu erau niste simple mall-uri, erau super-mall-uri cu zece intrari si iesiri si in plus aveai toate sansele sa te si ratacesti si gata ziua!
  Timpul a trecut destul de repede, am fost destul de obositi ca sa mai simtim neplacerile cauzate de schimbarea fusului orar, asa ca dincolo de strictetea cu care te intampina orasul, .....trecand peste frustarea de a nu putea fuma (din nefericire inca sunt fumatoare) mai nicaieri, nici macar la terase, singura varianta era cand gaseai un cos de gunoi pe care sa arate ca e permis fumatul, chiar si ghidul ne-a atras atentia in sensul asta si sa nu ne incredem ca nu ne vede nimeni intrucat politistii sunt civili iar amenzile usturatoare.....de fapt asta a fost singura din reguli care nu mi-a convenit, cu celelalte sunt si eu de acord....sa nu arunci gunoaie la intamplare, sa nu mananci pe strada, sa nu bei pe strada, guma de mestecat sa o dai la cos, sa nu scuipi pe strada....astea sunt de bun simt....Singapore este un oras atat de curat tocmai datorita acestor reguli si a modului strict in care au fost implementate.....asadar dincolo de toate astea se merita sa mergi macar o data in viata la Singapore, ai ce vedea si ai si ce invata!
  Fotografii nu am foarte multe pentru ca aproape in continuu am filmat....

privelisti din Singapore Flyer

parada chinezeasca....

Merlion-ul din Marina Bay...

in plan indepartat celebrul hotel in forma de vapor.......

pe Orchard Road....

Vegetatie in Sentosa....

Merlion-ul din Sentosa

Underwater world

Intrarea intr-un templu hindu

Celebrele rate cantoneze

si mai putin celebrele capete de gaina cu gatlejuri, coloana si tartita.....

si fotografia unor briose dintr-un menu.....tare nu?

Va doresc calatorii pe masura asteptarilor!