despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

marți, 7 decembrie 2010

Pilaf cu ghebe

   Pentru ca suntem in plin post mi-am adus aminte sa fac pilaf cu ghebe.....insa pentru ca  eu nu pot sa renunt la alimentele de frupt, intrucat daca nu mananc ceva consistent la pranz, stau in continuu cu gandul la frigider.....am pus alaturi si o bucata de friptura de pui....dar, daca stati bine cu vointa, puteti renunta la carne
 si savura doar acest pilaf care e deosebit de gustos si pe care ghebele il innobileaza si il ridica la rang de specialitate. Ingredientele simple, complexitatea redusa a retetei cat si durata de preparare sunt atu-uri pentru care merita sa incercati si voi....asa ca haideti la bucatarie!

   Ingrediente:
   - orez 250 g
   - o ceapa
   - un morcov mai mare
   - ghebe dupa pofta - eu am pus cam 500 g (asa aveam pachetele in congelator)
   - un pic de ulei
   - sare si piper


   Puneti ulei intr-o oala la incins, adaugati ceapa taiata cubulete si morcovul dat pe razatoare, sare, piper si 2-3 linguri de apa.....acoperiti oala pentru 3-4 min., pana se innabusesc legumele.

  
   Acum e momentul sa adaugati apa calduta -1 litru (la o parte orez se pun 4 parti de apa) ghebele si cand clocoteste din nou se adauga orezul si se da la cuptor pentru 20 min.....


La vreo 10 min dupa ce l-ati dat la cuptor amestecati cu o lingura ca sa se uniformizeze compozitia, intrucat ghebele au tendinta sa se ridice la suprafata.


Asezati pe farfurie pilaful, optional un pic de friptura si musai ceva acritura!
Sa aveti pofta!




                 Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurativa de bucate alaturi de oameni dragi!

Un comentariu:

Unknown spunea...

Bun,bun, potrivita alegere pentru postul craciunului(renuntam la carnita).