despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

vineri, 31 decembrie 2010

Decor festiv de iarna

   Colindand magazine in prag de sarbatoare mi s-a oprit privirea la acele casute-orase, muzicale sau nu, mai putin conteaza, dar care creeaza un decor de poveste....si eram gata-gata sa-mi pun un set in cos.....cand.....
mi-am adus aminte ca intr-o revista de bucatarit vazusem un model simplu de casute din biscuiti, iar la raionul de cofetarie vazusem niste ingeri de zahar....asa ca ideea mi-a incoltit pe loc si am plecat dupa restul
ingredientelor, putine si simple, dealtfel......glazura de ciocolara, zahar pudra si un pachet de marshmallow(acele bezele celebre la americani - prin filme am vazut ca le pun intr-o frigaruie si le parpolesc cateva secunde in foc....am incercat si eu dar nu sunt cine stie ce....); trebuia sa mai cumpar si cativa biscuiti obisnuiti, dar stiam ca urmeaza sa fac niste furseuri si m-am hotarat sa opresc de acolo niste aluat pentru cativa biscuiti.....la o casuta sunt necesari 3 biscuiti, unul pentru baza si 2 pentru acoperis.

   Asadar de indata ce am facut biscuitii i-am pus pe o folie si i-am ornat cu glazura de ciocolata ( doar pe aceia ce se folosesc pe post de acoperis)....si i-am lasat la uscat......cam asa


   Apoi am pregatit o glazura dintr-un plic de zahar pudra si 2 lg de apa rece......asta pentru a executa lipiturile si pentru decorul de zapada.....


si am trecut la constructia propriu-zisa a casutelor....am pus glazura lipici pe biscuitele-baza, apoi am creat corpul-casutei din marshmallow.....initial am pus cate 3, dar apoi am renuntat la 2 pentru ca erau prea ''grase"
si le-am lasat 5 min. la uscat....





   .....am luat 2 biscuiti glazurati, le-am muiat marginile in ''lipici'' si am cladit acoperisul.....si tot asa pana la ultima casuta.....iar la final cu glazura alba ramasa am ornat imbinarile ca si cum ar fi zapada.....simplu, nu?


Dupa ce s-au uscat la loc racoros le-am asezat pe un platou alaturi de ingerasii mai sus pomeniti, de o lumanare si cateva crengute de brad si toate au fost acoperite de un strat de zapada (zahar pudra)......iar asta e finalul......acestui decor festiv de iarna comestibil.....


iar masa deja pregatita abia astepta sa-l primeasca s-o faca si mai mandra.....



Astfel am ajuns la sfarsit de an si va doresc ca anul ce-o sa vina sa va gaseasca fericiti si sanatosi si sa va tie asa cat e 2011 de lung!!!
                                                          LA MULTI ANI!

Un comentariu:

Anonim spunea...

super idee....bvo