despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

luni, 10 ianuarie 2011

Creveti in sos de unt si usturoi


     De cate ori am pofta de fructe de mare imi place sa incerc retete noi..... caut unele mai savuroase, mai provocatoare si mai inedite.....scopul e bineinteles de a descoperi combinatii si gusturi noi..... asa ca fie imi pun imaginatia la treaba fie caut inspiratie pe net.....insa aceasta reteta am descoperit-o urmarind o emisiune culinara si-mi aduc aminte ca in acel moment mi-a lasat ''gura apa'' si-mi venea sa intru in bucatarie doar ca era seara...tarziu si nici nu aveam cele necesare prin
 casa......cert e ca nu mi-am notat nimic iar aceasta reteta am facut-o ajutata doar de memoria vizuala si daca am omis ceva nu-i nici o problema, pentru ca oricum a iesit intr-un mare fel.....
   Cred ca originile acestui fel de mancare sunt in Franta, nu are cum altfel, zic asta deoarece contine un intreg pachet  de unt.....iar daca vi se pare prea mult pentru silueta nu aveti decat sa serviti asa ceva mai rar, dar in nici un caz nu va refuzati bucuria unui asemenea rasfat!

       Ingrediente

   - creveti cam 1 kg (cat mai mari si cat mai proaspeti)
   - unt un pachet (cat mai de calitate)
   - zeama de la 1/2 lamaie
   - usturoi o capatna daca e mare, daca nu 2
   - vin alb cat mai sec si cat mai bun cam 100ml
   - patrunjel verde
   - orez prefiert ca si garnitura



Incepeti prin a pune apa cu sare la fiert pentru orez....iar cand clocoteste adaugati pliculete cu orez....mai tot orezul fierbe in 15-20 de minute si cum prepararea crevetilor nu dureaza mai mult vor fi gata in acelasi timp....ceea ce e musai



Intr-o tigaie puneti untul la topit......


iar cand s-a topit complet adaugati usturoiul pisat



si lasati la foc mic, amestecand din cand in cand cam 4-5 min avand grija sa nu cumva sa se arda....iar cand aveti impresia ca usturoiul s-a topit in unt adaugati crevetii, mai apoi zeama de lamaie, vinul, sare si piper dupa gust.



Ma simt obligata sa va mai dezvalui un aspect legat de acest fel de mancare....si anume....in timp ce o preparam toata bucataria....ce mai, toata casa s-a umplut de un miros incredibil care l-a facut pe iubi al meu sa spuna ca trebuie cumva sa cinstim momentul si.....bucatarul, asa ca am acompaniat si prepararea cu un vin tot alb si sec care a picat la fix. 



La final adaugati patrunjel tocat....


.....si serviti cu garnitura de orez pe care il stropiti cu muuult sos care e de fapt tot farmecul acestui fel de mancare



Stiu sigur ca o sa aveti pofta, dar.....

Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurativa de bucate alaturi de oameni dragi!


Un comentariu:

Anonim spunea...

arata apetisant! maine fac si eu!