despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

marți, 18 ianuarie 2011

Parada blogurilor gustoase

    Cu ocazia participarii la "Festivalul blogurilor gustoase" am fost invitata sa raspund la cateva intrebari, astfel incat cititorii sa-si faca o impresie mai ampla despre persoana din spatele blogului, asadar daca sunteti curiosi va invit sa zaboviti peste randurile de mai jos sau daca vreti originalul va dau si link-ul:
http://www.gustos.ro/concurs/fbg3/parada-blogurilor/despre-placerile-vietii.html



"Va invitam sa descoperiti alaturi de Viviana Tirdea "placerile vietii" vazute prin ochii unei pasionate de arta culinara. Aflati mai multe din interviu.

Cum ai inceput sa ai un blog gastronomic?
Pasiunea mea pentru gatit, m-a determinat in principal sa vreau sa am un loc unde sa-mi etalez reusitele culinare, insa blogul meu nu se vrea in totalitate culinar, asa dupa cum i-am ales si denumirea ’’Despre placerile vietii’’  se vrea un loc unde sa gasesti ganduri bune, pozitive despre lucrurile ce-mi sunt pasiuni, iar scopul final ar fi sa incurajez oamenii sa nu-si neglijeze  hobby-urile, intrucat ele ne infrumuseteaza si ne lungesc viata.

Ai vreun bucatar favorit?
Pentru ca iubesc oamenii cu umor, oamenii relaxati cred ca bucatarul meu favorit ar fi Horia Virlan, iar pentru ca apreciez inventivitatea si naturaletea in bucatarie il urmaresc cu placere si pe Jamie Olivier, insa ‚’’bucatarul’’ cel mai drag inimii mele este sotul meu, care, asemeni mie, iubeste bucataritul si ador sa-l privesc gatind.

De unde te inspiri in arta culinara: carti de bucate, reviste, emisiuni, bloguri, site-uri?
Cred ca vremurile pe care le traim stau cel mai bine la capitolul surse de inspiratie si de informatie, cu mare usurinta poti gasi retete originale din cele mai indepartate colturi ale lumii si da, ma folosesc de orice sursa ma inspira la un moment dat.

Care a fost cel mai mare dezastru culinar pe care l-ai avut?
Intrucat chiar am o aplecare nativa spre domeniul bucatariei (scuzati-mi lipsa de modestie) cuvantul „dezastru” e cam mult spus, mici accidente (cum ar fi sa uit o tava in cuptor, sa mi se branzeasca sosul gorgonzola sau sa mi se rupa blatul de tort) s-au intamplat, desigur, dar nu au fost iremediabile.

Daca ai avea un restaurant, ce profil ar avea, care ar fi specialitatea bucatarului si unde ai vrea sa se afle din punct de vedere geografic?
Sa am un restaurant-pensiune este un vis al meu mai vechi si sper sa se concretizeze in urmatorii 2-3 ani, deocamdata imi adun curajul necesar, iar profilul ar fi clar traditional-romanesc, specialitatea bucatarului ar fi „Costite de porc in vin negru cu garnitura de varza calita” iar ca si localizare s-ar afla, bineinteles la munte sau macar.......la un deal.

Care au fost cele mai pretentioase retete gatite de tine vreodata?

Cred ca fiecare reteta noua (in special cele din bucataria internationala) pe care am incercat-o am considerat-o mai mult sau mai putin pretentioasa la momentul respectiv......insa cu timpul si cu experianta au devenit mai putin dificile, iar din ce-mi aduc acum aminte, ar fi cand am gatit prima data scoici, foie gras, sushi sau un tort cu o crema pretentiosa care se numea „Fantezie cu portocale”.

Ce retete ai recomanda utilizatorilor incepatori de pe blogul tau?
Tuturor, incepatori sau avansati, le recomand toate retetele incercate de mine, pentru ca cele mai multe sunt simple, iar cele ce par mai complicate, zic eu, m-am straduit sa le prezint intr-o maniera simpla si logica, sa fie pe intelesul tuturor.  

Care este reteta ta preferata si/sau care este cea pe care o gatesti cel mai des?
Mi-e foarte greu sa raspund la aceasta intrebare, cand vine vorba de bucatarie, in acest univers plin de arome, gusturi si culoare in milioane de combinatii, mi s-ar parea superficial sa nominalizez o singura reteta si cu siguranta nu e o mancare pe care sa o fac des cand am atatea de descoperit.

Ai vreo reteta mostenita din familie, o reteta a copilariei tale?
Da, am, dar de fapt nu sunt niste retete, sunt niste mirosuri-gusturi intiparite in creier, care mi-au fascinat copilaria si pe care de cate ori le reintalnesc ma teleportez cu gandul la acele vremuri fantastice... astfel nu pot sa mananc orez cu lapte fara sa ma gandesc la strabunica mea, cu regretul ca mie nu-mi iese niciodata atat de cremos cum ii iesea ei, asta cu siguranta datorita laptelui gras si gustos pe care il mulgea cu mana ei; nu pot sa manac omleta fara sa ma gandesc la bunicul meu care de cele mai multe ori la ora 3-4 dimineata cand se trezea si pleca la munca pregatea o omleta strasnica cu sunca si branza si care avea 5-6 centrimeti grosime, asta pentru ca avea o tigaie mica si inalta de tabla, daca inchid ochii o si vad, si eu ma trezeam in acel miros fantastic si ma chema cu el la masa si eram cel mai fericit copil de pe pamant (cred ca am avut cel mai bun bunic din lume si vreau sa-i multumesc inca o data pentru copilaria frumoasa care mi-a oferit-o – stiu ca ma aude); o alta reteta cu insemnatate  pentru mine este tortul de mere, un tort simplu dealtfel, dar deosebit de gustos pe care mama mea il facea tot timpul de sarbatori si il adoram, dar special e faptul ca pe cand aveam vreo14-15 ani stiu ca mama a simtit ca mi-ar place sa-l fac eu singura si mi-a dat mana libera......iar marea surpriza a fost ca mi-a iesit foarte bine si de atunci imi tot iese si il fac cu drag.

10) Ce meniu si ce pregatiri ai recomanda pentru o masa cu prietenii?Personal, pretuiesc foarte mult momentele petrecute cu prietenii si ideea de a lua masa impreuna e de multe ori pretextul de a petrece o seara sau un sfarsit de saptamana intr-un mod placut, relaxant sau chiar inceputul unei petreceri neplanificate, lucru care a devenit un obicei pentru noi si nu degeaba pe blogul meu la sfarsitul fiecarei retete am o sugestie pentru cititori care suna cam asa „ Nu uitati! Gatiti cu inima si bucurativa de bucate alaturi de oameni dragi”.........cat despre meniu, faceti cum fac eu si anume de fiecare data imi propun o tema, asta si pentru ca sunt innebunita  de   gastronomia internationala, spre exemplu week-end libanez sau mediteranian, pescaresc sau mexican, chinezesc sau spaniol, si toate   felurile de mancare sunt din specificul acelei culturi.......am multe asemenea meniuri si retete, dar in ale blogaritului sunt abia la inceput (pe 20 ianuarie implinim abia 3 luni) si promit ca la un moment dat tot ce am spus aici o sa fie si pe blog.

Daca ai putea sa alegi o tara in care sa te nasti din nou, pe care ai alege-o din punct de vedere culinar?
Cultura care ma fascineaza dea dreptul este cea asiatica, iar dintre bucatarii cea mai draga mi-e cea chinezeasca, asa ca nu m-ar fi deranjat, din acest punct de vedere, sa ma nasc undeva in orientul indepartat, cum ar fi in China sau chiar Thailanda.

Care sunt restaurantele tale preferate?
Vis-a-vis de resturantele de la noi ma incearca un sentiment de dezamagire, nu exista atentie la detalii si cand e vorba de bucatarie sunt destul de importante, nu exista suficienta atentie la nevoile si cerintele clientului si mai am o problema cu frisca la tub, nelipsita de la nici un desert din meniu si cu painea si ardeiul iute pe nota de plata......sunt de acord ca or fi si exceptii dar in procent prea mic......iar cand vine vorba de alte tari prefer sa fug de restaurantul hotelului si sa caut restaurante retrase unde mamanca localnicii pentru a descoperi gusturi si arome locale.

Cat de mult experimentezi in bucatarie? Respecti retetele cu strictete?
Foarte mult, sunt omul improvizatului,imi place sa combin ingrediente ce par a nu merge impreuna, asta pentru ca situatiile mi-au demonstrat ca totul e posibil in bucatarie, nu respect retete cu exceptia unor dulciuri, care de regula sunt mai sensibile si daca le fac si pentru prima data e musai de respectat cantitati.

Care este cel mai frumos compliment pe care l-ai primit pentru mancarea pe care ai gatit-o?
Culmea e ca cel mai frumos compliment, l-am primit pentru un fel de mancare pe care l-am facut cand eram novice in ale bucatariei, acum 15 ani, era prima data cand gateam pentru prietenul meu de atunci, care intre timp a devenit sotul meu de azi si care si acum, descrie destul de plastic si cu lux de amanunte cat de bine arata si cat de bun era si cum ca asa ceva nu mai mancase in viata lui... asadar e un compliment pe care inca il primesc!

Alimentatia sanatoasa este o chestiune tot mai importanta pentru zilele noastre, suntem inconjurati de alimente nesanatoase. Ce sfaturi, recomandari le dau tinerelor mamici pentru a-si hrani sanatos copiii?
Le-as sfatui, in principal, ca in timp in timp ce ii hranesc sanatos(atunci cand sunt mici si fac ele alegerile pentru ei)sa se ocupe sa le formeze si obiceiuri culinare sanatoase, fructele si legumele crude sa devina un obicei si mai ales, sa le formeze si o cultura vis-a-vis de mancat......copiii ’’nu pot fi hraniti” decat pana la 6-7 ani, dupa aceasta varsta ei merg la scoala si chiar daca le dam pachet de acasa, tentatia apare, sunt inconjurati din nefericire de lucruri nesanatoase si atunci e important ca ei sa stie ce sa aleaga atunci cand nu suntem langa ei, ce e sanatos si ce nu... si apropo de acest subiect vreau sa va impartasesc o intamplare concludenta.....fiica mea(acum are 10 ani) pe cand avea vreo 6 ani a mers la aniversare unui coleg, culmea, intr-un loc de joaca pentru copii, unde le-a fost servita pizza si suc(doar suc) si cum copilul meu nu bause niciodata suc de sete, a cerut apa si cum nu aveau am gasit-o plangand ca nu mai putea de sete... asadar sa le cream obiceiuri bune!

Care este reteta de pe blogul tau cu cel mai mare succes?
 Reteta cu cel mai mare numar de vizualizari este in acelasi timp si cel mai simplu, gustos si de efect  fel de mancare, cu care nu ai cum sa dai gres in nici o ocazie si anume”Muschi de vita cu garnitura de sparanghel, morcov si broccoli”

Ai bloggeri culinari preferati? Care sunt acestia?
Imi place mult „Teo’s kitchen” , Dika Pascu de pe „Articook”, „Pranzul din caserola”, „Bucataresele vesele”, „Clipe dulci si parfumate”

Ai alte pasiuni in afara de arta culinara despre care ai vrea sa ne povesteti?

Printre pasiunile mele pe aceeasi treapta cu gatitul se afla si gradinaritul – fie ca sunt flori, plante decorative sau plante comestibile, bucuria de a le ingriji e in egala masura, iar o alta mare pasiune, care e oarecum legata de bucatarie, este calatoritul in principal cu scopul descoperirii de gusturi noi, de locuri si obiceiuri noi si de amintiri noi."

Niciun comentariu: