despre mine...

Fotografia mea
Bacau, Romania
Imi place sa descopar locuri si gusturi noi,... lucruri si oameni care sa-mi aduca bucurie si de la care sa invat ceva nou si de bine.

luni, 7 martie 2011

Bali


    Nimic nu se compara cu plecatul intr-o tara tropicala atunci cand la tine acasa sunt nametii mari si gerul iti taie respiratia.....iar cand locul ala se numeste si Bali si e prima data cand il vizitezi.....bucuria se inzeceste si emotia iti cuprinde sufletul.
   Bineinteles ca, in calitatea mea de calator pasionat ce ma cred, citisem cam tot ce am gasit despre aceasta destinatie si bineinteles ca am plecat cu multe idei preconcepute si cu asteptari f.f.f. mari (ceea ce nu e intotdeauna bine), cum ca e unul din
cele mai frumoase locuri de pe pamant, cum ca are privelisti de vis si oameni superbi, cum ca acolo timpul curge mai incet.....insa, din fericire, Bali nu m-a dezamagit!.....a fost o experienta mai profunda si mai marcanta decat m-am asteptat.....privelistile mi-au incantat intr-adevar ochiul, dar adevarata incantare a fost cea a sufletului......a fost lectia ce am primit-o de la acei oameni deschisi si veseli, cu un mare respect pentru natura, oameni ce nu se grabeau, ce te priveau direct in ochi si se bucurau sa-ti raspunda sau sa-ti explice oarece, oameni ce se bucura de viata, in ciuda faptului ca nu au au nivel de trai prea rasarit(as spune chiar la limita supravietuirii).... astia-s oameni pe care-i iubesc, oameni pe care nu i-am mai intalnit altundeva in drumurile mele(cel putin in Europa, nu) oameni asa cum imi doresc sa fiu si eu, dar cu siguranta nu-mi iese totdeauna.
   Daca stau sa ma gandesc bine, nu am multe sanse sa mai vad o doua oara in viata un politist care dirija circulatia in hohote de ras sau un trafic infernal (am zice noi) dar cu soferi relaxati sau spre exemplu, sa intri intr-o banca(noi voiam doar sa schimbam niste bani) si sa se adune toti functionarii sa te intrebe, vadit interesati, cum e in tara ta, daca zborul a fost ok sau sa-ti spuna ce e de vizitat si toate astea vreo 20 de min.......cel putin pentru mine astea au fost lucruri inedite, lucruri ce m-au impresionat si ce mi-au placut in Bali.
   Daca consulti orice ghid despre aceasta zona afli ca un sejur normal de 7 zile nu prea e suficient pentru a vedea tot ce e de vazut.....si tineti cont ca insula e cam cat un judet de pe la noi (are 5633 kmp) asa ca am hotarat ca sa vizitam must-see-urile de top si sa pastram si cateva zile de baie de soare si plimbari aiurea pe strazi, printre localnici, fara o tinta anume....lucru care pentru noi e foarte relaxant si placut.....
  Astfel, pentru vizitarea insulei, am inchiriat o masina cu tot cu sofer-ghid....se gasesc la orice colt de strada si sunt extrem de ieftini ( undeva la 30-40$ pentru o zi/6 persoane, asa ca tineti cont si nu rezervati excursii de la hotel, ca va costa mult mai mult, de fapt la hotel totul era exagerat de scump)....si timp de trei zile am strabatut minunatul tinut al balinezilor, am umplut carduri cu fotografii si ne-am facut in minte stocuri intregi de amintiri frumoase.....
.....in prima zi am vazut vulcanul si lacul Batur, templul Besakih, superbul oras Ubud, Monkey Forest, Celuk - un sat cu oameni specializati in prelucrarea aurului si argintului, Mas - aici erau cei mai buni mesteri sculptori in lemn, Tohpati - unde am vazut cum teseau si mai apoi pictau manual panza obtinand Batik-ul(o tesatura specifica lor) si mai apoi am vizitat o micro-ferma unde am vazut animalul ce ''produce'' celebra Kopi Luwak si bineinteles ca am si baut o asemenea ceasca de cafea (si...fie vorba intre noi, nu e nici o diferenta intre ea si o cafea normala).
  Intrucat noi am fost cazati in Nusa Dua (pe coasta de est) urmatoarea excursie am facut-o pe coasta de vest celebra pentru valurile impresionante, motiv pentru care zona e plina de surf-eri, am vizitat Kuta si Jimbaran,  iar spre finalul zilei  am mers la Tanah Lot sa vedem apusul despre care se vorbeste in toata lumea....dar....nu am avut noroc pentru ca erau cativa nori la orizont, insa privelistile ce le-am intalnit acolo ne-au lasat cu gura cascata!....plus ca ghidul ne-a linistit, ca mai stie un loc frumos, cunoscut si el pentru "sunset" si anume Uluwatu....asa ca urmatoarea zi la apus eram in templul de la Uluwatu privind in ecelasi  timp si soarele cum dispare in ocean si un celebru dans balinez - Kecak-ul.

    Va ofer si cateva fotografii la final.... si va mai spun ca Bali reprezinta o destinatie provocatoare si va va rasplati din plin efortul de a ajunge acolo!


                                                    momentul in care se ofera ofranda...

                                                                  peisaj la Tanah Lot

cea mai frumos mirositoare floare ce am intalnit in viata mea...Frangipani


                                                                        alte flori frumoase...


                                                  un trunchi pe care cresteau 5 plante diferite.....

iubitul meu se odihnea langa un "banal" cos de gunoi....
                                            
                                                             o veverita balineza....
                                      

si un pasaroi balinez in paradisul de la hotel....

in plan indepartat templul de la Tanah Lot

un fel de porti de intrare in oras....

in spate culturi de orez...

in cusca sunt cateva animalute(care arata ca niste pisici salbatice si se numesc Civet) care ''ajuta la producerea'' celei mai scumpe cafele din lume- Kopi Luwak

Vulcanul Batur

si lacul Batur

au si ei cutia milei....

o mica pauza de meditatie...

cateva scene din Kecak dance la Uluwatu





si apus la Uluwatu...


Va doresc calatorii pe masura asteptarilor!


2 comentarii:

VertAnge spunea...

Cred ca a fost o experienta minunata! Nu vrei sa ne povestesti mai pe larg? :) Trebuie sa recunosc ca sunt cam ignoranta in ceea ce priveste acea parte a lumii si sunt sigura ca ideile mele, formate pe Discovery si pe site-uri turistice difera foarte mult de realitate.

VIVIANA spunea...

VertAnge - poate in alt post o sa intru mai in detalii....iar despre ignoranta ta, nu prea stiu ce sa zic, eu nu te-as fi ghicit asa din ce am citit pe la tine...din contra te vedeam deschisa la noi experiente....dar ai tot timpul! app. bafta in Norvegia....te urmaresc cu interes....inca nu am ajuns prin tarile nordice si sper ca urmeaza cat de repede!
Mersi pentru interes!